نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

خلیج فارس+عکس و تاریخچه

خلیج فارس ابی،خلیج فارس شیراز،خلیج فارس بوشهر،خلیج فارس خندوانه،خلیج فارس رضا یزدانی

خلیج فارس خلیجی که در جنوب ایران واقع شده است. بهتر است بدانید که خلیج فارس از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین و امارت متحده عربی همسایه است. در واقع وسعت آن 240،000 کیلومتر است و پس از خلیج مکزیکو و خلیج هودسن سومین خلیج بزرگ جهان به شمار می رود.

خلیج فارس،درباره خلیج فارس

لازم به ذکر است که این خلیج توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریاهای آزاد مرتبط است و جزایر با اهمیت  آن عبارت‌اند از: خارک، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، کیش، قشم، و لاوان که تمامی آنها به ایران تعلق دارد. بهتر است بدانید که خلیج فارس و سواحل آن معادن سرشار نفت و گاز دارد و مسیر انتقال نفت کشورهایی چون کویت، عربستان و امارات متحده عربی می باشد.به همین دلیل، منطقه‌ای مهم و استراژیک به شمار می رود.

خلیج فارس،درباره خلیج فارس

در واقع بندرهای مهمی در حاشیه خلیج فارس وجود دارد که از آنها می‌توان بندر شارجه، دوبی، ابوظبی و بندر عباس را نام بردکه مهم تر از بقیه هستند.

خلیج فارس،درباره خلیج فارس

قابل ذکر است که دریانوردی در خلیج فارس سابقه بسیار طولانی دارد ولی اولین مدارک قطعی در این زمینه به قرن چهارم قبل از میلاد مربوط می باشد. در واقع پس از بسته شدن راه تجارت بین شرق و غرب در دوره عثمانی، پرتغالی‌ها متوجه اهمیت این خلیج شدند، به طوری که سراسر قرن شانزدهم میلادی خلیج فارس را در تصرف خود داشتند.

خلیج فارس،درباره خلیج فارس

قابل توجه است که اما پس از آن انگلستان توانست کشورهای رقیب را از آن خارج کند و در شروع  قرن نوزدهم بر آن تسلط یابد. با این حال، در سال‌های بعد هم  کشورهای حاشیه جنوبی آن به تدریج استقلال یافتند و انگلستان پایگاه‌های خود را از دست داد. خلیج فارس همیشه خلیج فارس می ماند.

خلیج فارس+عکس و تاریخچه



:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

آتشگاه اصفهان + تاریخچه و عکس

آتشگاه اصفهان+تخریب،تاریخچه آتشگاه اصفهان،کوه آتشگاه اصفهان،آدرس آتشگاه اصفهان،قدمت آتشگاه اصفهان

شهر اصفهان مناطق تاریخی و زیبای زیادی برای گردشگران دارد. لازم به ذکر است که آتشکده آتشگاه در غرب شهر اصفهان و در مسیر اصفهان – نجف آباد در نزدیکی منارجنبان بر فراز تپه‌ای سنگی و کم ارتفاع قرار گرفته است.در واقع آتشگاه اصفهان از بناهای تاریخی اصفهان و از یادگارهای ایران باستان می باشد. البته این بنا نزدیک رودخانه زاینده رود است و ساخت آن را به زمان ساسانی یا پیش از آن نسبت داده‌اند.

آتشگاه اصفهان،تاریخچه آتشگاه اصفهان

بهتر است بدانید که آتشگاه اصفهان یکی از سه اثر قدیمی به جا مانده از دوران باستان و از نظر بزرگی سومین اثر موجود در شهر اصفهان می باشد و یکی از 7 آتشکده بزرگ ایران در دوران قباد ساسانی می باشد.جالب است بداتید که بنای آتشگاه آتشدانی بزرگ و مدور است با دریچه‌های متعدد.البته  این ساختمان از خشت‌های گلی خام به طول و عرض 40 سانتیمتر و قطر 14سانتیمتر ساخته شده و مصالح خشت‌ها، گل و سنگ ریزه و نی‌های ساحل زاینده رود می باشد.در واقع پایه‌های بزرگ و خشتی بنا تقریبا از میانه تپه آتشگاه شروع می‌شوند و در بالا به ستون‌هایی محکم تبدیل می‌ گردند که در گذشته اتاق‌هایی هم روی آنها قرار گرفته است.

آتشگاه اصفهان،تاریخچه آتشگاه اصفهان

بهتر است بدانید که در بالای تپه بنایی گرد وجود دارد و جز آن هیچ بنایی بلندتر ساخته نشده‌است. در واقع این بنا دارای 8 گوشه‌است و در هر گوشه یک پنجره هم رو به بیرون دارد. گفته می‌شود موبدان زرتشتی، آتش مقدس را در درون این اتاق قرار می‌داده‌اند. لازم به ذکر است که این مجموعه دارای اتاق‌ها و ساختمان‌هایی در 4 جهت تپه بوده که تا زیر اتاقک آتشگاه ادامه می‌یافته‌اند. البته در بافت ساختمان‌های این بنا می‌توان سوراخ‌های فراوانی را دید که به دست گنج‌یابان کنده شده‌است.

آتشگاه اصفهان،تاریخچه آتشگاه اصفهان

بهتر است بدانید که آتشگاه اصفهان در سال 1330 و با شماره 380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.لازم به ذکر است که در سال‌های دهه 50 باسازی اساسی شد و در اوایل دهه 60 به جهت جلوگیری از ایجاد صدمات و تخریب، درهای ورودی ساختمان‌های آن بسته شد و بطور کامل استتار گردیده است.

آتشگاه اصفهان،تاریخچه آتشگاه اصفهان

این مکان زیبا را در سفر به اصفهان حتما ببینید.

آتشگاه اصفهان + تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

عالی‌قاپو

پل سی سه پل

پل خواجو



:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

شوید و خواص آن

شوید پلو،شوید به انگلیسی،شوید پلو با گوشت،شوید پلو با ماهی،خواص شوید،خواص شوید برای لاغری

شوید سبزی معطر و خوش طعمی است که هم کنار غذا و هم در بسیار از غذاها قابل استفاده است . بهتر است بدانید که شوید گیاهی است یکساله یا دوساله که گاهی ارتفاع آن به یک متر هم میرسد .التبه ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است . در واقع این گیاه در بیشتر نقاط دنیا از جمله قسمتهای جنوب اروپا ،‌مصر ،‌آمریکا و چین پرورش داده می شود . لازم به ذکر است که میوه شوید بیضوی ،‌مسطح وب طول 4 میلیمتر و عرض 3 میلیمتر است .بدنیست بدانید که  رنگ آن قهوه ای روشن و در سطح آن برجستگیهایی به رنگ زرد و در کناره های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن مشاهده می شود .

شوید،خواص شوید
درباره خواص دارویی شوی چقدر می دانید؟ لازم به ذکر است که تخم شوید اثرات درمانی فراوانی دارد ازجمله بعنوان ضد تشنج ،‌ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آور و برای تقویت معده کاربردی است. بدنیست بدانید که برای کسانیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو محسوب می شود زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد . البته تخم شوید را می توان برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد . لازم به ذکر است که خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد می شود.

شوید،خواص شوید
جالب است بدانید که طب گیاهی ایران خواص فراوانی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری دارد . بهتر است بدانید که از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود و دام داران قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را آرام می کند.
بدنیست بدانید که در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته میل نمایند.

شوید،خواص شوید
بدنیست بدانید که در چین حتی شوید را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند . جالب است بدانید که یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می کنند. لازم به ذکر است که همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون میباشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده میباشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام میل شود.

شوید،خواص شوید

این گیاه پر خاصیت را حتما برای مواردی که ذکر شد میل کنید.

شوید و خواص آن

گشنیز

مرزه

ریحان

جعفری



:: بازدید از این مطلب : 582
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

دانه سویا و خواص آن

دانه سویا خوراکی،دانه سویا کالری،دانه سویا بو داده،دانه سویا در بارداری،دانه سویا برای لاغری

جالب است بدانید که سویا قرنهاست که غذای مردم آسیا به ویژه چین  است .در واقع چینی ها آن را همراه با برنج بعنوان غذای اصلی خود مصرف می نمایند.بهتر است بدانید که ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا می باشد و تقریبا دو سوم محصول کل دنیا را تولید می نماید . سویا در ایران بنام (لوبیا روغنی ) ،‌( لوبیا چینی ) سوژا و دانه سویا معروف و شناخته شده است .لازم به ذکر است که دانه سویا به بزرگی یک نخود کمی مسطح و گرد است . قابل ذکر است که دانه سیاه سویا بشتر در طب گیاهی مصرف دارد ولی از دانه زرد رنگ آن بیشتر برای روغن گیری استفاده می کنند . در واقع سویا بعلت داشتن پروتئین و مواد مغذی در تغذیه انسان کاربرد دارد.

دانه سویا،خواص دانه سویا

ترکیبات شیمیایی سویا را بشناسید:
بدنیست بدانید که سویا از نظر ویتامین های گروه B بسیار غنی است و دارای مقداری ویتامین های C,D,E,K و کمی کاروتن می باشد . همچنین در سویا کلروفیل و آنتی بیوتیکی بنام کاناوالین یافت می شود. در واقع دانشمندان موفق شده اند که از لوبیای سویا یک نوع آنتی بیوتیک ارزان قیمت تهیه کنند که مورومیکس نامیده شده است  و باکتریهای مضر روده را برطرف می کند.واقعیت این است که سویا از نظر مواد پروتئینی بسیار قوی است و در کشورهای فقیر از آن بعنوان جانشین گوشت استفاده می کنند .

دانه سویا،خواص دانه سویا
خوب است بدانید که روغن سویا که از فشردن دانه های له شده وسیاه بدست می آید رنگ زرد مایل به قرمز دارد و دارای بوی مخصوصی شبیه بوی لوبیا است و در حرارت 15 در جه منجمد می شود ولی درجه حرارت معمولی حالت روان دارد.
خواص داروئی دانه سویا:
در واقع  دانه سویا مقوی و باد شکن می باشد.بهتر است بدانید که دانه سویا ، مدر ، تب بر و ضد سم است . جالب است بدانید که شیر سویا غذای مفیدی برای کودکان است .در واقع نان سویا برای مبتلایان به بیماری قند بسیار مناسب می باشد  زیرا اولاً ارزش غذایی زیادی دارد ثانیا مواد نشاسته ای که تبدیل به قند می شود در آن کم می باشد.

دانه سویا،خواص دانه سویا
بهتر است بدانید که دانه های سبز سویا را له کرده و بصورت ضماد در آورید این ضماد برای زخم های آبله و سایر زخم ها مفید است همچنین برای رفع التهاب و قرمزی پای بچه ها که در اثر ادرار بوجود آمده موثر ومفید می باشد قابل ذکر است که سویا برای مبتلایان به نقرس و رماتیسم و اشخاص ضعیف البنیه بسیار مفید و موثر است.

دانه سویا،خواص دانه سویا
قابل ذکر است که برای تمیز کردن شریانها از فرآورده های سویا استفاده نمایید حتی کسانی که مبتلا به شرائین و در معرض خطر قلبی هستند اگر از سویا استفاده کنند و گوشت را از برنامه غذایی خود حذف نمایند بزودی شریانهای آنها تمیز و جوان خواهد بود .
بدنیست بدانید که سویا سنگ کیسه صفرا را شکسته و خارج می سازد و اگر از فرآورده های سویا استفاده کنید در بدن شما سنگ کیسه صفرا تولید نخواهد شد اگر سنگ کیسه صفرا دارید رژیم خود رابه سویا تغییر دهید.

دانه سویا و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا

لوبیا سبز



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

جدیدترین عکس های niusha zeighami

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید نیوشا ضیغمی در پشت صحنه نمایش تئاتر رم

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید و دیدنی نیوشا ضیغمی و پدرش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده و جدید نیوشا ضیغمی و همسرش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید نیوشا ضیغمی و دکترش در کلینیک زیبایی خودش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده نیوشا ضیغمی و خواهرش روشا

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید و دیده نشده نیوشا ضیغمی و همسرش در اسپانیا

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده نیوشا ضیغمی و همسرش در لندن

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس نیوشا ضیغمی و همسرش در حرم امام رضا

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده از گریم عجیب نیوشا ضیغمی

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس تولد نیوشا ضیغمی در کنار همسرش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

نیوشا ضیغمی با انتشار عکس بالا نوشت:

از همه دوستای مهربونم که تولدم رو تبریک گفتن؛

و از همه عزیزانی که با ویدئوها و عکسهای زیبایی که دایرکت کردن

کلی خوشحالم کردن ممنونم<br>


<PostHitBlock><br>
:: بازدید از این مطلب : 819
</PostHitBlock>
<PostRateBlock46>
<PostRatePicUrl:/weblog/theme-desiner/01/56/image/30.png>
<PostRatePicSize:20>
<div style=

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

بهبود رتبه گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل

 

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی بهبود رتبه گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

راه های بهبود رتبه گوگل

راه های بهبود رتبه گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.اصولا برای بهبود رتبه گوگل سراغ روشهای هزینه بر نروید



:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهرداد رستاک

کنجد و خواص آن

کنجد،خواص کنجد،کنجد در بارداری،کنجد عسلی،کنجد سفید،کنجد به انگلیسی

بهتر است بدانید که خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد باعث تامین 14 درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است به چشم نخواهد کرد.
جالب است بدانید که به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن به ویژه پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌کند. بهتر است بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضدلک) این ویتامین استفاده نمود. حتما می‌دانید که کنجد چربی بسیاری دارد ولی این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. در واقع این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری می باشد که در ساختمان پوست به عنوان یک جز اصلی به شمار می رود. و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست کاملا یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد و جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت گردد (کنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز پیشگیری می‌کند و باعث راحتی افرادی می‌گردد که سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌ترسند.

کنجد،خواص کنجد

جالب است بدانید که امروزه از روغن کنجد خصوصا کنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌گردد. اغلب در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر گردد. در انتها شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌گردد و برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر پیشنهاد می‌شود آشنا می‌ نماییم.در واقع دانه های ریز، پهن و بیضی شکل کنجد، طعم مطبوع و خوشایندی به بیشتر غذاهای آسیایی می بخشد و از اجزای اصلی تاهینی(Tahini) و شیرینی خوشمزه ی خاورمیانه یعنی حلوا(Halva) می باشد. تاهینی، خمیری تهیه شده از دانه های آسیاب شده ی کنجد می باشد.
لازم به ذکر است که کنجد در طول سال قابل دسترسی است و بسته به انواع آن در رنگ های مختلف به ویژه سفید، زرد، سیاه و قرمز پیدا می شود.
بهتر است بدایند که کنجد از کهن ترین چاشنی های شناخته شده ای است که قدمت آن به 1600 سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد. روغن کنجد به سختی تند می شود. نام علمی کنجد”Sesamun indicum” می باشد.

کنجد،خواص کنجد
بهتر است بدایند که کنجد منبع غذایی بسیار با ارزشی است. در واقع علاوه بر این که منبع خیلی خوبی از منگنز و مس است. از نظر کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، ویتامین B1 ، روی و فیبرهای غذایی نیز منبع ارزشمندی به حساب می آید.

کنجد،خواص کنجد

جالب است بدانید که کلسیم از املاح معدنی بااهمیت موجود در کنجد است.

در مطالعاتی که اخیراً انجام شده است نقش موثر کلسیم در موارد زیر به اثبات رسیده است:

حفاظت از سلول های روده در برابر مواد شیمیایی سرطان زا

 پیشگیری از کاهش توده ی استخوانی که در یائسگی یا بیماری های خاصی مانند آرتریت روماتوئید دیده می شود.

پیشگیری از سردردهای میگرنی

روی: حفظ سلامت استخوان ها

درواقع به دلیل تاثیر روی در چگالی املاح معدنی استخوان، به مردان سالمند توصیه می شود غذاهای غنی از “روی” را به طور مرتب در برنامه های غذایی خود بگنجانند.

کنجد،خواص کنجد

گرچه تصور بر این است که پوکی استخوان معمولا گریبان گیر زنان سالمند می گردد، اما حقیقت این است که مردان سالمند نیز در معرض پوکی استخوان قرار دارند.در واقع تقریبا 30 درصد شکستگی های استخوان لگن در مردان اتفاق می افتد و از هر 8 مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند.بهتر است بدانید که در مطالعه ای که بر روی 396 مرد در گسترده ی سنی 45 تا 99 سال انجام شد، مشخص شد که بین دریافت کم روی و کمبود املاح معدنی در بدن، با بروز پوکی استخوان در ناحیه ی لگن و ستون فقرات ارتباط روشنی وجود دارد.

کنجد و خواص آن

مطالب مرتبط:

بادام زمینی

قیسی



:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 دی 1394 | نظرات ()